Wel eens afgevraagd hoe Joppie® aan z’n naam komt?

Nou, dat zit zo.. Bij Elite, fabrikant van Joppie®, weten ze het maar al te goed. De naam is achteraf een belangrijk deel van het succes. Een speelse naam, het bekt net zo lekker als dat de saus smaakt en het is gemakkelijk te onthouden. En dat terwijl Joppie® gewoon de bijnaam was van de Glanerbrugse bedenkster: Jop werd ze genoemd.

“We hebben heus wel gekeken of het anders moet hoor, talloze fancy namen passeerden de revue en reclamebureaus beten zich er op stuk. Uiteindelijk besloten we het maar te laten wat het is. Het sausje was van Joppie®, heette Joppie® en bleef Joppie®”! aldus Harry Niemeijer van Elite.

Is dat niet gaaf? En dat in de tijd van dure reclamebureaus en gladde marketeers. Bij Joppie® hebben we geen kantoren vol marketeers en doen we alles met ons boerenverstand, dat past bij ons!

Share this article